Monday, July 4, 2011

Pengorbanan

Posted by Mama Safiya and Adam at 2:41 PM
Salam...
Da lama rasanya xupdate blog. At last, dpt juga curi msa kt ofis update (since i dont have any internet connection kt umh baru. After nikah, baru Love kata masuk stremyx). So, it was a long story to tell. But, pengorbanan adalah sesuatu yang bukan mudah utk diterap dalam jiwa. Ada orang yang mmg xsuka nak berkorban, berkorban tp ala kadar, berkorban habis-habisan. Bkn senang kita nak pasangan kita berkorban utk kte, unless dia sndr ikhlas nak berkorban utk kte. Ada orang kata buat baik seadanya, buat jahat jgn sekali. Jadi saya, lebih suka berkorban selagi badan dikandung hayat. Ini bkn nak bangga diri, tp lebih kpd cerita yang saja2 saya nak kongsi. Bkn ap, seronok nk share.

Few days back, kedai kad kawen call. FYI, me n love travel by motorcycle evry morning, as a step of budgeting our money on gas. Tahu je la. Nek keta, mau dlm RM40 sehari. Esok nak isi ag. But using motorcycle, we both managed to estimate our money on gas kurang lebih, RM5 per day... see, jimat RM35 a day x 30 = RM 1050 per month... Jimat tuhhhh.... Erk bnyk x kitorg expend selama ni on gas?
Naik moto mmg xselesa. Kalu ad yang mengidap sakit pinggang, mmg sengsara. Kalu nak banding nek keta mmg jauh lebihhhhhhhhh selesa. Saya tahu dan saya akui. Tp for the sake of money n pengorbanan terutamannya, mmg saya sanggup. And dats y, on last Thursday, i went to Jalan Pudu to picked up my kad kawen yg da siap. By motorcycle (of course). Just imagine, with 750 units of cards by motorcycle. The boxes full of cards, kat depan Love satu n another 2 more on my peha...which almost covered my face. mmg fenomena pendatang asing menyelubungi kami bdua. hahahha...From Jalan Pudu to Shah Alam is about 60km n kalu naik moto dgn muatan tadi mmg xdapat nak bayangkan... but i managed to. hahaha.. Sbb on the next day nya kita bdua nk balik kmpung. sbb nak hantr kad kawen kt sume. huhuhu... See? how kelam kabut we both... huhuhu.. we arrived about 7.30pm kt Shah Alam. Sempat solat Maghrib sume. Alhamdulillah... Bkn senang rasanya nk bersusah payah ngn pasangan. Kdg2 ada masa hati saya mengeluh, tp sume tu syaitan nak goyangkan hati saya. Saya berfikir, mungkin saat ni saya perlu lalui kesusahan ini..supaya saya xpenah jauh dan lupa. Meskipun saya telah pun melalui kehidupan yang paling ssh dlm hidup sblm ini, tapi cabaran ini adalah berbeza. Semoga hati saya tetap cekal krn Allah Taala.

p/s: Buat Love, hope u will treat me nicely n love me the way i am...

0 comments:

Post a Comment

 

Lifetime Journal Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review