Tuesday, July 26, 2011

::Hometown::

Posted by Mama Safiya and Adam at 8:51 AM
kalu hidup sorang2 mmg sunyi. i mean tgl sorg2 dlm 1 umh.. huhu..selalu teringat mak abah sume.. teringat makanan sedap2 dan simple yang di masak kat kampung. w/pun simple (lauk pauk kmpung) tp mmg sedap. i used to eat petola goreng air, bawang putih goreng + udang masin goreng, ikan bilis + bawang merah + cili padi + kicap..selalu mase time abah kekurangan duit. huhuhu...sume anak2 membesar dan duit bnyk nak pakai time tu...sume pn sedap biar pun cmtu keadaannya. saya mula memasak masa umur saya 9 tahun. dan seawal umur 5 tahun mak da blh harapkan saya pegi kedai beli brg2 dapur...macam xpercaya. tp itula, badan saya cepat membesar, even i was 5 that time, i wasn't like 5 years old child. matured sgt! hahaha... masa saya baru masuk darjah 1 org igt saya da darjah enam. hahaha... n when i was in standard 6 my weight was 60kgs... mashaallah! hahaha... but bile da msuk asrama, trun smpi 48kgs.... now, nek blek seiring dgn umur dan ketinggian... kira BMI dalam kategori normal lagi (24/25).

0 comments:

Post a Comment

 

Lifetime Journal Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review