Monday, August 22, 2011

:: Alhamdulilah ::

Posted by Mama Safiya and Adam at 1:01 PM
Salam,
Da lama xupdate blog. Terlalu sibuk dengan kje di ofis dan kerja kawen. Alhamdulillah, urusan loans da selesai. Taoi bukan loans dgn bank, tapi dgn pakcik saya. Syukur alhamdulillah, sumenya dimudahkan Alllah Taala. Pakcik saya sgt memahami. Saya bertuah punya pakcik yang mahu membantu saya yang dalam kesusahan. Bukan senang nak kawen ni. Kalu kewangan pun kurang ckup, rasanya baik buat sederhana dan. Saya mmg akan buat yg plg sederhana. Pada saya yang paling pnting, majlis nikah. Sanding sume xpnting dan bukan ikut cara Islam. Tapi yelah, da adat dr dlu. Saya ikotkan saja. Terima kasih pada pkcik saya Wan Amran Wan Hussin. Saya terhutang budi dan terhutang emas (duit). Inshaallah akan kami cuba langsaikan dalam jadual berkala. Kalu bayar lumsump mmg kopak. Mana nk sesah duit kn? Kami bayar sket2 dlu. FIY, my uncle adalah anak yang sgt soleh dan baik hati. Sentiasa buat kebajikan pada arwah atah (opah) sewaktu hayatnya masih ad. Belum pernah saya jumpa insan yg sgt2 menghormati dan menyayangi ibubapa sebegitu sekali. Pernah sewaktu arwah atah sedang tenat di hospital, pakcik saya berlepas ke Jeddah semata2 utk berdoa pada Allah Taala di hadapan Kaabah supaya arwah atah pada masa tersebut sembuh dr koma. Namun Allah Maha Menyayangi atah. Tapi kesungguhan ayahran (panggilan utk pakcik saya) menyedarkan saya. Saya bukanlah anak yang baik, tapi saya belajar untuk jadi yang terbaik.

Saya telahpun berhutang budi dan berhutang emas. Hutang budi itu sudah semestinya saya bawa ke liang lahad, tetapi hutang emas tersebut akan tetap saya langsaikan sebelum ke liang lahad.  Semoga Allah murahkan rezeki ayahran dan panjangkan umur ayahran. Inshaallah semoga mendapat balasan syurga nnt. Amin..


Chicky Nush, 2 years

Gaya nakal Nush!
* Selalu dapat duit poket dr ayahran masa zama blaja dulu. Dan saya sangat sayangkan anak ayaharan yang pnah saya jaga dlu.. Yunus but used to call him Nush! He always asked me to do coq bawang every morning.. Sekarang da besar panjang.. 8 years old.

0 comments:

Post a Comment

 

Lifetime Journal Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review